Portrett:

bloggg_0078blogg_0078blogg_0046blogg_0049

Her prøvde jeg meg litt på mørke bilder. Jeg har for det meste tatt lyse bilder, der modellene som oftest har brukt lyse klær. Men da modellen min kom med litt mørkere klær ville jeg prøve ut noe nytt, og noe som var litt annerledes. På bildene har jeg også lagt en vignette-effekt på de som jeg selv lagde i photoshop med hjelp fra Sara.  Har også retusjert huden, noe som kanskje vises litt tydelig i det nederste bildet. Er ikke helt stødig på å bruke gassian-blur effekten i tillegg til clonetool. Jeg er veldig fornøyd med lyset på bildene, synes bildene fikk en mer spennende effekt, og de ble ikke så kjedelige. Jeg brukte et hårlys med bikuberaster bak modellen på venstre side for å få modellen separert ifra bakrunnen slik at de ikke smeltet sammen. På høyre side har jeg to lys. Det ene er et hovedlys med softbox som jeg har satt nært modellen for å få et mykt lys. Den siste er jeg har brukt et lys med reflektor for å få en lysere bakrunn. Jeg brukte en mørk tapet og et gulvbellegg som var mørkt. Ellers er det ene bildet i sort-hvitt fordi jeg ikke klarte å bestemme meg om jeg ville ha det i farger eller ikke. På de to like bildene ser dere igjen det med hendene. Jeg er fremdeles ikke helt stødig på å plassere hendene.

________
ISO: 100
F/ 5,0
1, 200 sec

Ris og ros mottaes med ett stort smil!
-Nathalie Marie Thomassen

Legg igjen en kommentar

